Friday 11 May 2012

~HaRi iBu~

ASSALAMUALAIKUM...

aku masih bisa meraikan hari ibukan...walaupun ma sudah lama meninggalkan aku..hampir 5 tahun..tapi tak salah rasanya aku meraikan lagi...ramai kata berdosa ke, xsalah ke raikan hari ibu..adakah kita terlalu mengikuti budaya mereka yang hampir menjajah minda dan emosi kita...

bagi aku, hari ibu bukan hanya tertumpu pada hari itu sahaja,, bagi aku tak ada tarikh yang tetap untuk hari ibu mahupun hari bapa..bagi aku setiap hari itu hari ibu...setiap hari itu hari bapa...

selamat hari ibu ma...mintak ampun dan maaf...ipah tak sempat melunaskan tugas dan tanggungjawab sebagai anak, anak sulung perempuan...ipah akan sentiasa kenang jasa, pengorbanan dan penderitaan ma selama 5 tahun sakit buah pinggang...dan keluarga kita...

mereka di luar sana bisa melihat aku kuat, tabah, tak sedih pun bila aku ceritakan semula..tapi di sudut hati dan kalbuku..hanya Allah yang tahu..aku juga manusia yang lemah dan sama seperti mereka, aku juga mempunyai hati dan perasaan..sesungguhnya Allah Maha Mengetahui...bersyukur lah dengan apa yang ada...jagalah mereka, sayangilah mereka, lindungilah mereka, ziarahilah mereka, balas segala jasa dan pengorbanan mereka..

tanpa mereka, kita takkan pernah berkesempatan melihat dunia tanpa izin Allah...jangan menyesal di kemudian hari....aku sangat merindui mereka...sangat...sangat...tapi aku dah tak boleh melihat mereka, mendengar suara mereka, leteran mereka, senyuman mereka, kasih dan kehangatan mereka memeluk dan menyayangi kita.....melindungi kita...tapi aku tau aku tak selamanya bisa lemah dalam melawan rasa sedih dan pilu...mereka telah pergi..pergi bertemu Sang Pencipta yang Hakiki...

semoga mereka damai di sana..Ya Allah, ampunilah segala dosa dan kekhilafan mereka, sayangi dan kasihanilah mereka seperti mana mereka mengasihi kami sejak kecil, cucuri lah rahmat ke atas roh mereka, lapang dan terangilah mereka di alam sana, tempatkanlah nanti Ayah Ibu kami di tempat paling indah bersamaMu....Amin~

be hepi n alwaz smile :)
Wallahualam~

2 comments:

Ayuni said...

sye faham....

puteri said...

:) tq k.yuni..