Wednesday 2 May 2012

~joDoh~

ASSALAMUALAIKUM...

siapalah bakal suamiku....sememangnya aku ingin menghabiskan masa remajaku secepat yang mungkin... sebab aku takut..takut dengan azab Allah..kenapa pulakkan??..contohnya.. mereka yang menjadi pasangan kekasih tu keluar bersama, tengok wayang, makan, jalan-jalan itu...kalau mereka jalan asing2 takpe la juga..ni nak pegang2 tangan, peluk2..pe ke henye yop..jadi aku taknak..aku taknak kata2 tu balik pada aku semula...Allah itu maha Adil...

sejak 2 menjak ni..hati aku rasa nak ehemm bercinta ni semakin kuat..hehehe..kawan2 selalu duk ejek aku..tapi aku tak kisah pun..sebab aku tau mereka nak bergurau je..aku ni selalu je..dalam kelas, masa matrik, sekarang kat U..asyik ade love line je..tapi benda tu tak pernah jadi kenyataan..aku tak mintak..tapi benda ni jadi sendiri..betapa kuat Allah menguji aku.. :) tu tanda Allah sayang padaku.. insyaAllah...

tak salahkan kalu aku jatuh sayang pada seseorang padahal orang tu mm mungkin xsuka kat aku..mungkin...ye la, kita kena berusaha..aku dah berusaha...sikit...hehehe.aku dah buka jalan untuk dia..banyak kali pulak tu..tapi setakat ni tak berjaya..takpe..entah la..aku ni pagi, petang, malam asyih teringat kat dia je..sampai terbawa2 dalam mimpi..aku takut...

adakah ini perasaan sebenar, yang suci lahir dari hatiku??...yang dianugerahkan Allah untukku..atau sekadar mainan hati, hasutan syaitan laknatullah yang sememangnya sentiasa ingin melihat anak Adam itu jatuh terjerumus dalam maksiat dan membuat dosa??...aku takut...

dalam setiap sujudku, dalam setiap doaku..aku sentiasa berdoa pada Allah agar Allah tetapkan hati ku...jika dia bukan milikku, dan ini hanyalah salah satu agenda syaitan, maka jauhkan lah dia dariku...hapuskan perasaan ini..agar aku dan dia dapat terus menjadi kawan...sememangnya dari kawan boleh jadi sahabat..tapi bila sahabat itu lelaki, maka ia bisa bertukar menjadi kekasih hati..tapi bukan senang nak jadi sahabat dan kawan kembali.....


namun jika dialah jodohku, bakal imamku dan aku lah pemilik rusuk kirinya..maka Allah, dekatkan lah dia, satukan hati kami dalam satu ikatan yang halal dan suci atas niat kerana Mu Ya Allah...
kita perlu berusaha namun segalanya aku serahkan kepada Allah..Dia lah yang maha mengetahui segalanya...Dia tau apa yang terbaik untukku... :)

'bila dia menjauh,
bila masa membina jarak,
dan jarak membina tembok.

jangan pernah lupa bahawa kita pernah bertanya pada DIA tentang dia,
jangan lupa bahawa kita pernah meminta DIA menjauhkan dia,
bila dia bukan untuk kita.

maka bila dia semakin jauh,
mungkin ini petunjuk dariNYA.
belajarlah kembali menjalani hari dengan sendiri,
belajarlah menerima dengan redha dan lapang dada,
kerana aturan Allah lebih indah dan baik dari yang dijangka.

jangan pernah lupa,
semua hanya boleh berlaku dengan izin dan redhaNYA.
maka bila bukan namanya yang tertulis dalam rencanaNYA,
maka, biarlah DIA menjarakkan dia dari kita.'

namun jika dia lah jodoh kita..
walaupun sejauh mana dia berlari,
sejauh mana masa dan jarak memisahkan
dia tetap akan kembali
mengisi hati dan kehidupan kita
dengan kalimah Allah
insyaAllah
:)

be hepi n alwaz smile :)
Wallahualam~

No comments: